OPRACOWANIE PRZYPADKU W TERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Autor: Manassis Katharina
-
Dostępność:
wysyłamy w 3-4 dni
-
Historia ceny
- szt.
- 69,90 zł 64,00 zł
ISBN: 978-83-233-3899-4
rok: 2015
format: B5
stron:320
oprawa: miękka
Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe, duchowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują etapy tworzenia opracowania przypadku oraz wykorzystanie go do zaplanowania skutecznej, zindywidualizowanej terapii. Szczególną uwagę autorka poświęciła sposobom pokonywania najczęstszych trudności występujących na tym etapie terapii.
Książka jest cennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych pracujących z dziećmi i młodzieżą, opiekunów, pracowników społecznych, psychiatrów i pielęgniarzy psychiatrycznych. Omówiono w niej proces opracowania przypadku w różnych grupach wiekowych, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym oraz młodzieży.
Manassis łączy ogromne doświadczenie kliniczne z zaangażowaniem na rzecz opartej na dowodach praktyki psychiatrycznej. Ta książka powinna być obowiązkową lekturą dla wszystkich klinicystów, którzy chcą zapewnić optymalną terapię dzieciom i ich rodzinom.
Ten kompleksowy i profesjonalny podręcznik zawiera wykresy, diagramy i opisy przypadków, które pomogą zarówno doświadczonym, jak i początkującym klinicystom stworzyć właściwe opracowanie przypadku.
Autorka omawia:
- Zalety opracowania przypadku oraz podstawowe założenia koncepcyjne
- Pozyskiwanie istotnych informacji. Kluczowe strategie stosowane podczas oceny
- Biologiczne aspekty opracowania przypadku Psychologiczne aspekty opracowania przypadku
- Społeczne aspekty opracowania przypadku
- Aspekty duchowe i kulturowe w opracowaniu przypadku
- Proces opracowania przypadku oraz ogólne uwagi dotyczące przedszkolaków
- Opracowanie przypadku u dzieci w wieku szkolnym
- Opracowanie przypadku u młodzieży
- Prezentacja wniosków z opracowania przypadku i implikacje dla terapii
- Zastosowanie opracowania przypadku do tworzenia planu terapii
- Trudności związane z opracowaniem przypadku i monitorowanie postępu
Katharina Manassis, MD, jest lekarzem psychiatrą i samodzielnym pracownikiem naukowym w Szpitalu Chorób Dziecięcych w Toronto, gdzie uczestniczy w realizacji Programu Leczenia Zaburzeń Lękowych u dzieci i młodzieży. Dr Manassis wykłada w Katedrze Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto, pracuje także na Wydziale Rozwoju Człowieka i Psychologii Stosowanej Instytutu Badań Edukacyjnych w Ontario. Jest autorką ponad 70 prac naukowych, dwóch poczytnych książek dla rodziców oraz podręczników dla specjalistów w zakresie zdrowia psychicznego dzieci.
Spis treści
Rozdział 1. Zalety opracowania przypadku oraz podstawowe założenia koncepcyjne 13
Rozdział 2. Pozyskiwanie istotnych informacji Kluczowe strategie stosowane podczas oceny 43
Rozdział 3. Biologiczne aspekty opracowania przypadku 72
Rozdział 4. Psychologiczne aspekty opracowania przypadku 98
Rozdział 5. Społeczne aspekty opracowania przypadku 128
Rozdział 6. Aspekty duchowe i kulturowe w opracowaniu przypadku 153
Rozdział 7. Proces opracowania przypadku oraz ogólne uwagi dotyczące przedszkolaków 178
Rozdział 8. Opracowanie przypadku u dzieci w wieku szkolnym 202
Rozdział 9. Opracowanie przypadku u młodzieży 221
Rozdział 10. Prezentacja wniosków z opracowania przypadku i implikacje dla terapii 244
Rozdział 11. Zastosowanie opracowania przypadku do tworzenia planu terapii 261
Rozdział 12. Trudności związane z opracowaniem przypadku i monitorowanie postępu 283
Bibliografia 301