W KRAINIE BABCI
Badanie mitów, odkrywanie rzeczywistości
- Wydawca: Oficyna Ingenium
- Kod wydawcy: 9788368115048 Autor: Edwads Judith
-
Dostępność:
wysyłamy w 3-4 dni
-
Historia ceny
- szt.
- 75,00 zł 66,90 zł
Przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska
Oprawa:twarda
Format: 155x235 mm
Liczba stron: 214
Rok wydania: 2024
Spis treści
Podziękowania
O autorce
Przedmowa
Wprowadzenie
1 Doły i pułapki
2 Babcie na całym świecie
3 I żyła długo i szczęśliwie?
4 Znaleźć własne miejsce
5 Czerwony kapturek – historia babci
6 Głęboki, ciemny las – na scenę wchodzi „Zła Babcia”
7 Flo i spółka
8 I do jakich wniosków doszliśmy, panno Marple?
Bibliografia
Lektura niniejszej książki przyniesie korzyści babciom z nieba i tym rodem z „piekła” (oraz tym, które przeszły przez piekło), a także wszystkim plasującym się na kontinuum pomiędzy nimi, w tym kobietom, które nie mają dzieci z wyboru lub bolesnej konieczności, a zatem nie mają i wnucząt. Książka jest owocem mojego wieloletniego doświadczenia w zawodzie, ale wynika też z pragnienia, by badać rzeczywistości nierzadko ukryte pod powierzchnią „malowanego obrazka”. Podobnie jak „superszczęśliwe” zdjęcia na Facebooku (które, jak dziś już naukowo dowiedziono, wzmagają poczucie nieszczęścia), nawet „najszczęśliwsze” z babć miewają chwile, gdy wcale nie jest różowo. Ta książka jest dla nich i dla tych, które uważają, że nie wpisują się w stereotyp, oraz tych, które nie mają dzieci, więc nigdy nie doświadczyły tej szczególnej „życiowej przemiany”. (fragm. Wprowadzenia)
Judith Edwards – psychoterapeutka dzieci i młodzieży, przepracowała przeszło 30 lat w Klinice Tavistock w Londynie. Autorka książki Love the Wild Swan: The Selected Works of Judith Edwards oraz redaktorka tomu Psychoanalysis and Other Matters: Where Are We Now?. W latach 1996–2000 pełniła funkcję współredaktorki czasopisma Journal of Child Psychotherapy. Oprócz pracy klinicznej Edwards interesuje się przede wszystkim powiązaniami między psychoanalizą, kulturą i sztuką, a także udostępnianiem idei psychoanalitycznych szerszemu gronu odbiorców.