UCZENIE SIĘ PO DRODZE

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • 75,00 zł 66,90 zł

    Przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska
    Oprawa twarda
    Format: 21 x 15,0 cm
    Liczba stron: 255
    Rok wydania: 2024

    Spis treści

    Słowo wstępne. Neville Symington

    Podziękowania

    Wprowadzenie

    1. O byciu w kontakcie
    2. Zmarnowana okazja
    3. Ku autonomii. Refleksje nad superwizją psychoanalityczną
    4. Metody pracy. Mój wkład w technikę psychoanalityczną – podsumowanie
    5. Nowe szaty cesarza. Poważne problemy w szkoleniu psychoanalitycznym
    6. Uwięzione umysły
    7. Wpływ psychoanalityka na proces analityczny
    8. Ujawnianie siebie przez analityka
    9. Pamiętanie
    10. Poza słowami. Rola psychoanalizy
    11. Arteterapia
    12. Przypadek pani B (mojej poparzonej pacjentki) nadal stanowiący wyzwanie
    13. Odpowiedź na recenzję Stuarta Pizera
    14. Dalsze refleksje
    15. Rozmowa z Kate Schechter
    16. Rozmowa z Thérèse Gaynor
    17. Kwestionariusz
    18. Mój czas z nowotworem. Niezwykła podróż

    W książce Uczenie się po drodze Patrick Casement prześledził rozwój i zastosowanie swych wcześniejszych kluczowych idei, które przyczyniły się do rozwoju techniki psychoanalitycznej. Znalazły się tu uwagi na temat wewnętrznej superwizji, próbnej identyfikacji z pacjentem oraz obserwacji przestrzeni analitycznej pod kątem tego, czy swym postępowaniem analityk ją podtrzymuje, czy też niszczy.

    Casement wielokrotnie przestrzega przed z góry wyrobionymi osądami, które kierują proces analityczny na utarte tory. Sam opowiada się za podejściem bardziej radykalnym, zawsze otwartym na proces toczący się między analitykiem a pacjentem i często prowadzącym do nieoczekiwanego, świeżego wglądu. Niniejsza książka w naturalny sposób łączy się w parę z pierwszą i najbardziej znaną publikacją Casementa zatytułowaną O uczeniu się od pacjenta. Tutaj autor bazuje na ideach wyłożonych wcześniej i je rozwija, stawiając przed czytelnikiem dalsze wyzwania i inspirując terapeutów do przemyślenia utartych metod pracy na nowo.