TRENING UMIEJĘTNOŚCI DLA DZIECI Z ZACHOWANIAMI PROBLEMOWYMI. Podręcznik dla rodziców i terapeutów

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • 46,00 zł 41,90 zł

    Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Oprawa: Miękka
    Format: 17.0x24.0cm
    Ilość stron: 214
    Rok wydania: 2011
    ISBN: 978-83-233-3022-6

    Poprawione wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców.


    Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi”.

    Dr Sam Goldstein, Neurology,
    Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City


    Książka budzi ogromną nadzieję – dziecko przeżywające trudności może się stać osobą kompetentną i radzącą sobie, rodziny zaś, zbyt często obarczane odpowiedzialnością za trudności dziecka, mogą uzyskać wsparcie w swojej wytrwałej, sumiennej pracy.

    Dr Glenace Edwall,
    Minnesota Department of Human Services, Saint Paul


    Doktor Michael L. Bloomquist jest adiunktem na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis.

    Spis treści

    Wprowadzenie 1

    Przewodnik dla rodzica
    Rozdział 1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci
    Rozdział 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi
    Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka
    Rozdział 4. Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka
    Rozdział 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka
    Rozdział 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka
    Rozdział 7. Poprawa samopoczucia rodzica
    Rozdział 8. Poprawa relacji w rodzinie
    Rozdział 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny
    Rozdział 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie

    Przewodnik dla terapeuty
    Rozdział 11. Jak posługiwać się tą książką w pracy z dziećmi i rodzicami
    Dodatek . Sposoby nagradzania zachowań dziecka
    Literatura uzupełniająca
    Indeks