TRUDNY CZAS DOJRZEWANIA
Jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz psychologię pozytywną

  • Dodaj recenzję:
    • Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
    • Autor: Hayes Louise, Ciarrochi Joseph
    • Dostępność: wysyłamy w 3-4 dni
    • szt.
    • 79,90 zł 64,90 zł
    Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
    Format: 16.0x23.0cm
    Liczba stron; 384
    Rok wydania: 2019
     

    Praktyczne strategie rozwijania kompetencji społecznych i emocjonalnych

    Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.


    Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.


    Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.


    Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.


    Młodość niesie ze sobą ogromny potencjał. Zapewne w całym naszym życiu nie będziemy doświadczać tak wiele, czuć tak mocno, odważać się na tak dużo, jak wtedy, gdy jesteśmy młodzi. Model DNA-V jest odpowiedzią na pytanie, jak pomóc nastolatkom skutecznie nawigować pośród intensywnych emocji, myśli i przeżyć. Dostarcza konkretnych narzędzi, które pomagają nie tylko przejść przez okres dorastania, ale również wzrastać. Sama od kilku lat wykorzystuję model DNA-V w swojej pracy i widzę, jak wiele dobrego przynosi on nastolatkom oraz ich rodzinom.

    Joanna Steinke-Kalembka
    psycholog, autorka bloga edukowisko.pl



    Okres dojrzewania to czas, kiedy młodzi ludzie odkrywają swoje mocne strony, formuje się ich osobowość, dokonują wyborów, które stanowią kroki w dorosłość. Jednocześnie zmagają się z ambiwalentnym obrazem siebie i rzeczywistości, mierzą się z wieloma problemami, podejmują wyzwania, próbują nowych rzeczy, często myląc się w swych wyborach, doświadczają porażek i cierpienia.
    Książka zapewnia kompleksowe wsparcie wszystkim specjalistom pracującym z młodymi ludźmi. Jest źródłem rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania umysłu i emocjonalności, a także praktycznych technik pracy, które pomagają rozwijać kluczowe umiejętności psychologiczne służące odkrywaniu tego, co jest w życiu istotne, wspierające zdrowy rozwój oraz pomagające budować wartościowe relacje społeczne.

    Hubert Czupała
    psychoterapeuta, przewodniczący stowarzyszenia ACBS Polska