JUTRO ZOSTAJĘ W DOMU. O FOBII SZKOLNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • 49,90 zł 42,90 zł
    Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
    Format: 13.5x20.5cm
    Liczba stron: 104
    Wydanie: 1
    Rok wydania: 2025

    Piętnastoletni Claudio jest asem z fizyki, ale za każdym razem, gdy zostaje wywołany do odpowiedzi, ma atak paniki. Siedmioletni Marco był pogodnym chłopcem lubiącym szkołę, lecz od jakiegoś czasu na samą myśl o pakowaniu tornistra krzyczy i rozpaczliwie płacze.

    Trzynastoletnia Chiara, od kiedy w nowej klasie zaczyna doświadczać dręczenia, wymiotuje przed wyjściem do szkoły, a ostatecznie odmawia chodzenia do niej. Bohaterów tej książki łączy fobia szkolna – zaburzenie, które polega na odczuwaniu niezwykle silnego lęku w związku ze szkołą. Młodzi ludzie dotknięci tym zaburzeniem doświadczają bardzo intensywnych objawów somatycznych, takich jak tachykardia, drżenie czy trudności z oddychaniem, jak również problemów z mówieniem i ze snem. Konsekwencje fobii szkolnej zatem nie tylko zagrażają obecności na zajęciach i wynikom w nauce, ale także negatywnie wpływają na samopoczucie oraz zdrowie dzieci i nastolatków.

    Historie bohaterów uzupełnia obszerny komentarz psychiatry dzieci i młodzieży oraz psychoterapeutki poznawczo-behawioralnej. Specjaliści odnoszą się do każdego przypadku i omawiają go z naukowego punktu widzenia – niezwykle przystępnym i zrozumiałym językiem. Przedstawiają przyczyny fobii szkolnej, sygnały ostrzegawcze, które powinny nas zaniepokoić, oraz zagrożenia, przede wszystkim jednak radzą, jak pomóc młodej osobie.

    Książka będzie pomocna dla: rodziców i bliskich, którzy chcą zrozumieć problem i pomóc dziecku; specjalistów – psychologów, pedagogów i nauczycieli, którzy pracują z młodymi ludźmi i potrzebują skutecznych narzędzi; nastolatków z fobią szkolną, które dzięki historiom swoich rówieśników lepiej zrozumieją własne problemy i poczują, że nie są same. Książkę dopełnia praktyczny przewodnik, w którym wyjaśniono: czym jest fobia szkolna i jak się objawia; jakie sygnały alarmowe wskazują na ryzyko jej rozwinięcia się; co mogą zrobić rodzice; na czym polega psychoterapia w przypadku fobii szkolnej; jak mogą pomóc nauczyciele.