PSYCHOTERAPIA SKONCENTROWANA NA PRZENIESIENIU DLA MŁODZIEŻY Z CIĘŻKIMI ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • 90,00 zł 86,00 zł

    Liczba stron: 259
    Oprawa: miękka
    Format: 233 x 155 mm

    Psychoterapia skoncentrowana na przeniesieniu dla młodzieży z ciężkimi zaburzeniami osobowości jest podręcznikiem dla klinicystów, którzy chcą nauczyć się skutecznego leczenia psychodynamicznego młodych ludzi z zaburzeniami osobowości. Mimo zbieżnych dowodów na to, że zaburzenia osobowości pojawiają się w dzieciństwie i są wyraźnie widoczne w wieku dojrzewania, badania nad skutecznymi metodami leczenia są ograniczone. Dlatego autorzy stworzyli książkę, w której szczegółowo opisują modele leczenia o mocnych podstawach teoretycznych i analizują systematyczne interwencje mające na celu badanie i rozwiązywanie konfliktów i zachowań wspólnych dla zaburzeń osobowości, które utrudniają normalny rozwój nastolatków.

    Publikacja rozpoczyna się przeglądem psychopatologii i prawidłowego rozwoju nastolatków z perspektywy psychodynamicznej. W następnej części opisano podejście terapeutyczne, w tym omówiono główne cele i strategie TFP-A, proces oceny klinicznej i ewaluacji, ustanowienie ram leczenia i współpracę z rodzicami, a także techniki i taktyki TFP-A. W ostatniej części książki omówiono fazy terapii oraz mocne strony i kompetencje, jakie musi posiadać terapeuta, aby z powodzeniem prowadzić terapię opartą na przeniesieniu.

    Ta wciągająca pozycja, napisana przez ekspertów w tej dziedzinie (w tym dra Kernberga, pioniera w dziedzinie relacji z obiektami), uczy klinicystów, jak prowadzić terapię skoncentrowaną na przeniesieniu dla adolescentów, której ostatecznym celem jest rozwiązanie wewnątrzpsychicznych ograniczeń, które zakłócają prawidłowy rozwój nastolatków.

    Spis treści


    O autorach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . IX
    Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . XI
    Wprowadzenie i przegląd podręcznika . . . . . . . . . . . . . . . . . XIII


    CZĘŚĆ I
    Modele psychopatologii i prawidłowego rozwoju do zrozumienia zaburzeń osobowości w okresie dorastania


    1 Zaburzenia osobowości w okresie dorastania. Fenomenologia, rozwój i trafność konstruktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
    2 Psychodynamiczna konceptualizacja osobowości, rozwoju osobowości oraz zaburzeń osobowości w okresie dojrzewania . . .  31


    CZĘŚĆ II
    Podejście terapeutyczne


    3 Główny cel i strategie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
    4 Ocena kliniczna i proces tworzenia diagnozy . . . . . . . . . . . . .61
    5 Ustanowienie struktury leczenia i współpracy z rodzicami. . . . 117
    6 Techniki terapii skoncentrowanej na przeniesieniu dla młodzieży (TFP-A). . .141
    7 Taktyki TFP-A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179

    CZĘŚĆ III
    Procesy i zastosowania


    8 Fazy leczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199
    9 Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .221

    ANEKS
    Podręcznik oceny adherencji i skala kompetencji w stosowaniu TFP-A (TFP-A/MACS) . . . 223
    Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
    Indeks. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249