PSYCHOTERAPIA SKONCENTROWANA NA PRZENIESIENIU DLA MŁODZIEŻY Z CIĘŻKIMI ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI
- Wydawca: Dolnośląskie Centrum Psychodynamiczne Autor: Normandin L., Ensink K., Weiner A., Kernberg Otto F.
-
Dostępność:
wysyłamy w 3-4 dni
-
Historia ceny
- szt.
- 90,00 zł 86,00 zł
Liczba stron: 259
Oprawa: miękka
Format: 233 x 155 mm
Psychoterapia skoncentrowana na przeniesieniu dla młodzieży z ciężkimi zaburzeniami osobowości jest podręcznikiem dla klinicystów, którzy chcą nauczyć się skutecznego leczenia psychodynamicznego młodych ludzi z zaburzeniami osobowości. Mimo zbieżnych dowodów na to, że zaburzenia osobowości pojawiają się w dzieciństwie i są wyraźnie widoczne w wieku dojrzewania, badania nad skutecznymi metodami leczenia są ograniczone. Dlatego autorzy stworzyli książkę, w której szczegółowo opisują modele leczenia o mocnych podstawach teoretycznych i analizują systematyczne interwencje mające na celu badanie i rozwiązywanie konfliktów i zachowań wspólnych dla zaburzeń osobowości, które utrudniają normalny rozwój nastolatków.
Publikacja rozpoczyna się przeglądem psychopatologii i prawidłowego rozwoju nastolatków z perspektywy psychodynamicznej. W następnej części opisano podejście terapeutyczne, w tym omówiono główne cele i strategie TFP-A, proces oceny klinicznej i ewaluacji, ustanowienie ram leczenia i współpracę z rodzicami, a także techniki i taktyki TFP-A. W ostatniej części książki omówiono fazy terapii oraz mocne strony i kompetencje, jakie musi posiadać terapeuta, aby z powodzeniem prowadzić terapię opartą na przeniesieniu.
Ta wciągająca pozycja, napisana przez ekspertów w tej dziedzinie (w tym dra Kernberga, pioniera w dziedzinie relacji z obiektami), uczy klinicystów, jak prowadzić terapię skoncentrowaną na przeniesieniu dla adolescentów, której ostatecznym celem jest rozwiązanie wewnątrzpsychicznych ograniczeń, które zakłócają prawidłowy rozwój nastolatków.
Spis treści
O autorach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . IX
Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . XI
Wprowadzenie i przegląd podręcznika . . . . . . . . . . . . . . . . . XIII
CZĘŚĆ I
Modele psychopatologii i prawidłowego rozwoju do zrozumienia zaburzeń osobowości w okresie dorastania
1 Zaburzenia osobowości w okresie dorastania. Fenomenologia, rozwój i trafność konstruktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
2 Psychodynamiczna konceptualizacja osobowości, rozwoju osobowości oraz zaburzeń osobowości w okresie dojrzewania . . . 31
CZĘŚĆ II
Podejście terapeutyczne
3 Główny cel i strategie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
4 Ocena kliniczna i proces tworzenia diagnozy . . . . . . . . . . . . .61
5 Ustanowienie struktury leczenia i współpracy z rodzicami. . . . 117
6 Techniki terapii skoncentrowanej na przeniesieniu dla młodzieży (TFP-A). . .141
7 Taktyki TFP-A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179
CZĘŚĆ III
Procesy i zastosowania
8 Fazy leczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199
9 Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .221
ANEKS
Podręcznik oceny adherencji i skala kompetencji w stosowaniu TFP-A (TFP-A/MACS) . . . 223
Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
Indeks. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249