ZBUNTOWANE DZIECI. OCENA TERAPEUTYCZNA ORAZ PROGRAM PRACY Z RODZICAMI
Podręcznik kliniczny

  • Dodaj recenzję:
    • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    • Autor: Barkley Russell A.
    • Dostępność: wysyłamy w 3-4 dni
    • szt.
    • 59,85 zł 55,00 zł
    Przekład Marta Kapera
    oprawa: miękka
    format: B5
    stron:280
    rok: 2015
    ISBN: 978-83-233-3865-9
    Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości.

    Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.

    „Ten klasyczny podręcznik dla terapeutów, którego autorem jest znakomity badacz i klinicysta, zapoznaje czytelnika z najnowszym podejściem w leczeniu zaburzeń behawioralnych u dzieci. Barkley przekazuje zarówno praktyczne wskazówki dotyczące stosowania efektywnych narzędzi oceny i technik terapeutycznych, jak i rady na temat pracy z rodzicami i dziećmi, wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego”.
    dr Paul J. Frick    
    „Zbuntowane dzieci to prawdziwe wyzwanie dla wychowujących je rodziców oraz leczących terapeutów. Barkley prowadzi terapeutę krok po kroku, opisując skuteczne interwencje zawarte w szkoleniu dla rodziców. Rodzice, wykonując za każdym razem tylko jedno proste ćwiczenie, uczą się, jak zmienić pełen konfliktów związek z dzieckiem w relację bardziej spokojną i pozytywną”.
    dr Kathleen Nadeau    
    „Książka Zbuntowane dzieci omawia aktualny stan wiedzy na temat zachowań destrukcyjnych u najmłodszych pacjentów. Barkley przekazuje terapeutom bezpośrednie, przydatne wskazówki dotyczące realizowania programu szkolenia rodziców. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący terapeuci znajdą w tej publikacji coś dla siebie”.
    dr Robert J. McMahon    


    Dr Russell A. Barkley
    pracuje jako profesor kliniczny psychiatrii i pediatrii na Uniwersytecie Medycznym Karoliny Południowej. Jest autorem wielu książek i artykułów naukowych na temat zaburzenia aktywności i uwagi (ADHD), funkcji wykonawczych oraz zachowań buntowniczych wieku dziecięcego.

    Podręcznik zawiera:

    CZĘŚĆ I. INFORMACJE NIEZBĘDNE DO ROZPOCZĘCIA PROGRAMU
    • Zasadność programu szkolenia rodziców
    • Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci
    • Praktyczne uwarunkowania szkolenia
    • Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień
    CZĘŚĆ II. REALIZACJA PROGRAMU – WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTY
    Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują
    Krok 2. Zwracanie uwagi
    Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy
    Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy
    Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka
    Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem
    Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych
    Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania
    Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości
    Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje
    CZĘŚĆ III. MATERIAŁY SŁUŻĄCE DO OCENY PROBLEMÓW DZIECKA

    CZĘŚĆ IV. MATERIAŁY DLA RODZICÓW