WYSOKOFUNKCJONUJĄCE DZIECI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Poradnik dla rodziców

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • 49,60 zł 46,90 zł

    ISBN: 978-83-233-3980-9
    rok: 2015
    format: B5
    stron:320
    oprawa: miękka

    Spośród licznych publikacji na temat autyzmu ta jest jedną z niewielu, które polecam rodzicom od razu po zdiagnozowaniu zaburzeń u ich dzieci.

    Dr Tony Charman, Instytut Psychiatrii, King’s College, Londyn   


    Czytelnicy znajdą tu ciekawe przykłady i rozwiązania podstawowych problemów. Większość książek o zespole Aspergera i autyzmie osób wysokofunkcjonujących dotyczy jedynie wczesnej terapii i podstawowych umiejętności, ta natomiast oferuje pomoc także starszym dzieciom i dorosłym, co jest niezwykle cenne.

    Library Journal    


    Książka jest niezbędnym przewodnikiem dla rodziców, którzy poszukują informacji o zaburzeniach ze spektrum autyzmu u dzieci wysokofunkcjonujących. Wybitni eksperci w dziedzinie badań nad autyzmem pokazują w nim, jak sobie radzić z niezwykłą niepełnosprawnością dziecka i jak wykorzystywać jego zdolności. Prawdziwe historie i anegdoty z życia uczą, jak pomóc dzieciom swobodniej porozumiewać się z rówieśnikami, opanować zasady poprawnego zachowania i odnosić sukcesy w szkole. Publikacja wyjaśnia także, na jakiej podstawie diagnozuje się ASD i które rodzaje terapii oraz wsparcia edukacyjnego są naprawdę skuteczne.

    Dr Sally Ozonoff (Uniwersytet Kalifornijski) prowadzi badania i wykłady na temat wczesnego diagnozowania ASD. Jest także aktywnym zawodowo psychiatrą klinicznym.

    Dr Geraldine Dawson (Uniwersytet Duke’a) to światowej klasy ekspert w dziedzinie autyzmu. Specjalizuje się w zagadnieniach wczesnego wykrywania i terapii zaburzeń oraz plastyczności mózgu osób autystycznych. Jest współautorką książki Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM).

    Dr James C. McPartland (Uniwersytet Yale) od 15 lat pracuje z dziećmi z ASD i ich rodzinami. Bada procesy zachodzące w mózgach osób z ASD w celu stworzenia nowych technik diagnostycznych i terapeutycznych


    Spis treści

    Podziękowania9

    Nota od autorów11

    Część I

    Zaburzenia ze spektrum autyzmu u osób wysoko funkcjonujących

    1.     Czym są zaburzenia ze spektrum autyzmu u osób wysoko funkcjonujących? 15

    2.    Proces diagnostyczny 32

    3.    Przyczyny zaburzeń ze spektrum autyzmu 65

    4.    Terapia wysoko funkcjonujących osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 79

    Część II
    Życie wysoko funkcjonujących dzieci z zaburzeniami  ze spektrum autyzmu

    5.    Wykorzystanie mocnych stron dziecka jako zasada przewodnia 121

    6.    Funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu  w domu 139

    7.    Funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole 168

    8.    Świat społeczny wysoko funkcjonujących dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 196

    9.    Spojrzenie w przyszłość. Wysoko funkcjonujące osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w okresie dojrzewania i dorosłości 224

    Wykaz źródeł259

    Bibliografia271

    Indeks277