TERAPIA ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY
Poradnik pacjenta

  • Dodaj recenzję:
    • szt.
    • 49,90 zł 44,90 zł

    Oprawa: miękka

    Liczba stron: 96

    Format: 165x235 mm

    Przekład: Sylwia Pikiel

    Redakcja merytoryczna: dr Artur Kołakowski, dr Monika Szaniawska

    Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie, na czym polega proponowana terapia i jak przebiegają poszczególne sesje. Pacjent i jego rodzice uczą się bardziej unormowanych wzorców wzajemnych interakcji i codziennego funkcjonowania. Otrzymują wskazówki, jak wykorzystywać rutynowe działania i przyzwyczajenia niemające związku z zaburzeniem, aby reakcja na terapię była jak najtrwalsza, a ryzyko nawrotu – jak najmniejsze. Poradnik służy do utrwalania i powtarzania informacji uzyskanych podczas spotkań z terapeutą. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.
    Poradnik stanowi uzupełnienie podręcznika poznawczo-behawioralnej terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–17 lat.

     

     

    Terapia poznawczo-behawioralna jest opartą na dowodach naukowych metodą leczenia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, nierzadko spotykanego w praktyce psychologów i psychiatrów dziecięcych. Dotychczas brakowało jednak w polskiej literaturze przedmiotu publikacji opisujących protokół terapeutyczny stosowany w leczeniu tego zaburzenia u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Niniejszy komplet, to jest podręcznik terapeuty i poradnik pacjenta, opracowany przez wybitnych znawców tematu, wypełnia tę lukę. Zawiera niezwykle cenne praktyczne wskazówki pomagające skutecznie przeprowadzić psychoedukację dziecka i jego rodziców oraz zaangażować ich w niełatwy proces leczenia.

     

    Olga Olszewska

     psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta i superwizor dydaktyk PTTPB, wykładowca Szkoły Psychoterapii Crescentia